Dag 11: reis naar Ballyvaghan - Reisverslag uit Ballyvaghan, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 11: reis naar Ballyvaghan - Reisverslag uit Ballyvaghan, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 11: reis naar Ballyvaghan

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

30 Mei 2024 | Ierland, Ballyvaghan

Vanmorgen rustig opgestaan en gebadderd en daarna lekker ontbeten. Ik had eens geen trek in eieren en had gisteravond pancakes met bacon en Maple sirup besteld. Kreeg ik 2 grote pannenkoeken met 2 stukken uitgebakken spek erop. Het was heerlijk. Dirk had een kaasplankje met toast. Dit waren 4 soorten kaas om de toast te beleggen. Smaakte prima.

Na het ontbijt de laatste dingetjes gepakt en de auto ingeladen. Afscheid genomen van de gastheer en toen tanken en op weg naar Hazelwood Lodge in Ballyvaghan. Het was lekker weer om te rijden. Heel af en toe een spettertje. Eerst waren er veel bomen en bosjes langs de weg, maar langzamerhand dunde dit uit en hier hebben we kale bergen van steen met af en toe begroeing.

Onderweg hebben we een kerkruïne met begraafplaats bekeken. De kerk is al helemaal weg, maar de begraafplaats wordt nog steeds gebruikt. De graven zijn allemaal familiegraven, met achterop de steen de naam van de familie en voorop wie er allemaal liggen. Sommige vanuit 1800 en de laatste die we zagen was dit jaar begraven. Stapten we in de auto, zagen we dat we daar niet mochten komen wegens instortingsgevaar….

We kwamen ook verschillende ruïnes van kastelen tegen. Sommige konden we niet bijkomen met de auto, andere waren ze aan het restaureren en mochten we er niet bij. Weer een ander was alleen een begroeide toren.

Toen we in Limerick kwamen, wilden we graag naar het St John’s Castle, maar de rondleiding duurde ruim 2u en dat kon niet met onze parkeertijd(je kon maar voor 2u parkeren). We waren ook al even in de shop geweest. Jammer, en smokkelen kon niet, want de parkeerwacht liep steeds rondjes over het parkeerterrein.

Daarna zijn we doorgereden naar onze b[e-38]b in Ballyvaghan.

Origineel hadden we hier iets anders geboekt, maar dat lukte niet. We zijn toen omgeboekt naar Hazelwood Lodge en hier hebben we een suite. Zitkamer met soort van open haard met een koelkastje.

Slaapkamer en een badkamer met douche en een gigantisch bad.

Gauw de koffers uitgepakt en een restaurant geboekt voor vanavond. Het is een visrestaurant in een dorpje verderop.

Als voorafje hadden we allebei mosselen. Echt een grote pan vol en dan moest het hoofdgerecht nog komen. Dirk had een salade met zalm en tijgergarnalen en ik had Irish stew.(stoofpotje). Het zag er lekker uit, maar het rook naar een volle vieze babyluier. Het smaakte lekker, maar de lucht verprutste het een beetje.

We hadden nog plek voor een toetje en allebei sticky-toffee pudding met een bolletje seasalt caramel ijs erbij.

Toen waren we tonnetje rond en zijn we teruggegaan naar het onze kamer.

Nu heerlijk onderuit zitten en relaxen.