Dag 14: Rondje Clifden en omgeving(kust) - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 14: Rondje Clifden en omgeving(kust) - Reisverslag uit Clifden, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 14: Rondje Clifden en omgeving(kust)

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

02 Juni 2024 | Ierland, Clifden

Lekker geslapen en gebadderd. Ze hebben hier nog niet van wasverzachter gehoord, je rug werd lekker drooggeschuurd. Daarna ontbeten, we hadden allebei een Irish breakfast. Hier zitten er geen black [e-38]white pudding bij, maar gebakken champignonnetjes. Na een bakje yoghurt met fruit, hebben we de kamer wat gefatsoeneerd en zijn op weggegaan.

Vandaag gaan we langs de kust rijden en daar verschillende dingen bezichtigen. Op aanraden van de beheerder van de b[e-38]b, hij gaf ook een kaartje mee met leuke dingen.

Het was vandaag niet zo zonnig als gisteren, de toppen van de bergen zaten in de wolken.

Onderweg langs de weg heb je verschillende uitkijkpunten en het uitzicht is daar ook heel erg mooi.

Je ziet de baaien het land ingaan met de heuvels/bergen op de achtergrond.

Vandaag hadden we hetzelfde probleem als gisteren, werd er iets moois om te zien aangegeven, konden we er niet bijkomen. We wilden naar een graftombe van hele grote stenen, we zagen het liggen, maar konden er niet met de auto, maar ook lopend niet bijkomen. Beetje jammer.

Reden we naar een uitzichtpunt bij het strand, bleek de weg opeens op te houden. Moest je over het zand verder rijden. Hebben we niet gedaan, zijn gewoon een stukje omgereden. Daar bleek dat de weg gewoon een heel stuk over het strand gaat naar een andere landpunt. Het is ook aangegeven met borden. Auto’s en ook fietsers reden hier op. Net zoals je in Lapland over het ijs rijdt, heel typisch.

We wilden naar de cliffs van Cleggan rijden, maar daar stond de weg onder water. Wij gaan lopen, maar de grond was zo soppig en we zakten zelf ook in de natte grond, zijn we weer teruggegaan. Jammer, want toen ging net het zonnetje schijnen.

Onderweg hebben bij een foodtruck een sundae gehad en zijn we doorgereden naar Kilmore Castle.

Dit is net zoiets als paleis Het Loo.

Het is gebouwd door een rijke familie, die mensen uit de omgeving aan werk hielp op en rond het kasteel. Alles was goed bijgehouden altijd en intussen was het overgegaan in andere handen en sinds 1967 wonen er Benedictijner nonnen in. Die geven er les aan kinderen uit de buurt.

Buiten stond nog een gotische kapel, die werd nu gerestaureerd, maar je kon wel naar binnen. Heel sober ingericht, maar wel mooie gebrandschilderde ramen.

Hierna zijn we weer naar de auto gegaan en naar de b[e-38]b in Clifden gereden: het Mallmore Country House, zoals het chique heet.

Even opgeknapt en lekker gezeten. Intussen een restaurant voor straks besproken.

Heerlijk gegeten in The Lamplight. Het was een shared dining restaurant. Allebei iets van vis en iets van vlees genomen en als dessert een heerlijk tiramisu.

Nu zitten we lekker op de kamer, straks een lekker bakkie koffie.