Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

04 Juni 2024 | Ierland, Dublin

Gisteren waren we wat later thuis van het eten en was ik zo verdiept in m’n boek, dat er van schrijven niet veel meer kwam. Het was de laatste nacht in de b[e-38]b en ik heb de spullen alvast ingepakt, zodat we morgen na het ontbijt gelijk kunnen gaan rijden. We gaan dan naar Dublin, wat helemaal aan de andere kant van Ierland ligt. We rijden dus van west naar oost.

Vanmorgen afscheid genomen van de beheerster van de b[e-38]b, zij had nog een tip om ergens te stoppen op weg naar Dublin.

Na een poosje kreeg Dirk een mail dat de terugreis met de boot niet doorgaat, omdat er vrijdag een havenstaking is in Cherbourg. Alle havens in Frankrijk worden die dag platgelegd.

Dat is knap shit.

Alternatieven zijn: 1 door Engeland rijden, dit gaat niet, omdat dit buiten de Europese Unie valt tegenwoordig en je hier alleen met een paspoort in kunt. Die hebben wij niet bij ons.2. vandaag vanuit Dublin vertrekken, dat lukte niet, omdat we toen de mail kwam nog lang niet in Dublin waren en 3. een andere dag, dit zal zaterdag worden,vertrekken. Er zijn niet alle dagen afvaarten naar Frankrijk, ook niet uit andere Ierse plaatsen.

Na heel veel gepuzzel en wikken en wegen, wordt het waarschijnlijk de zaterdag dat we naar huis gaan. We komen dan zondagavond laat thuis. Komt probleem 2: er is hier in het hotel geen kamer vrij voor 2 extra nachten. Dat moeten we nog regelen.

Vanavond hebben we wel heerlijk gegeten in een Thais/ Vietnamees restaurant. Nu zit Dirk dingen te bekijken en te regelen.

Er zijn dit keer geen foto’s, gisteren hadden we heel weinig en vandaag door alle toestanden niets. Het hotel waar we nu zitten, ligt vlakbij het voetbalstadion van Dublin. Vanavond is de wedstrijd Ierland-Hongarije. Straks loopt alles hier voor het hotel langs als ze weer naar huis gaan. Gezellig.

• 05 Juni 2024 - 00:09

Conny :

Jeetje,dat is echt balen en een hoop geregel!vergeet niet om toch nog te genieten

• 05 Juni 2024 - 12:57

Tineke: