Dag 18: Dagje Dublin-2(en verhuisd naar ander hote - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 18: Dagje Dublin-2(en verhuisd naar ander hote - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 18: Dagje Dublin-2(en verhuisd naar ander hote

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

06 Juni 2024 | Ierland, Dublin

Vanmorgen rustig ontbeten met een hele grote ham/kaas croissant en een potje Griekse Yoghurt en granola met aardbeiensap erdoor. Erg lekker en het vult heel goed.

Daarna naar de kamer gegaan en de koffertjes verfrist met schone kleren.

We hebben gisteravond een hotel gevonden in het hart van Dublin, t.o. de Cathedraal en vlakbij het Trinity College. Alleen jammer dat er geen parkeergarage bij is, nu moet de auto in een Qparc staan, maar dat is ook maar een paar minuten van het hotel.

We waren eerst naar Dublin Castle geweest, maar dat viel zo tegen, zijn we gauw verder gegaan naar het Trinity College om daar The book of Kells te zien.

Dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan. Er mogen maar een bepaald aantal mensen per dag naar binnen en voor vandaag was de hele dag al volgeboekt. Hebben we gelijk een kaartje voor een tour morgenmiddag gekocht.

We hebben op de campus nog even lekker in het zonnetje gezeten en zijn toen op weg gegaan om een ijsje op te zoeken.Kwamen we een Gelato tegen, wij denken daar hebben ze lekker ijs. Viel tegen: pindakaas met bosbessen o.a. en aardappelijs, dit was echt pimpelpaars met gele strepen. Dit vonden we toch niet zo lekker. Wij een milkshake besteld. Ik hadeen pistache shake, en Dirk een oreo- shake, beide niet van grote klasse. Jammer. We hebben nog een klein beetje rondgelopen en zijn toen richting hotel gelopen. We konden al op de kamer en dit was een verademing met het vorige hotel. Hier kunnen de ramen open en het is niet zo gehorig. Frisse lucht binnen!!!

Dirk heeft de koffers uit de auto gehaald en we hebben lekker een middagje rustig aan gedaan.

Kregen we van de bootmaatschappij een mailtje om even te contacten. Dirk gebeld, bleken er vragen te zijn over onze omboeking. Konden we opeens pas maandag de boot hebben. Dirk werd me daar even pislink in het engels, dat we een boeking hadden voor zaterdag en dat maandag absoluut geen optie is. Ze snapten het en binnen 5 min. hadden we de reserveringsgegevens voor zaterdag. Pfff.

Vanavond hier in de bar wat gedronken en ook gegeten.

Nu zitten we boven te schrijven en te lezen.

Ik heb 1 foto gemaakt van de buurmanCathedral. Morgen komen er meer als we naar de book of kells gaan