Dag 17: Dagje Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 17: Dagje Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 17: Dagje Dublin

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

05 Juni 2024 | Ierland, Dublin

Vanmorgen relaxt opgestaan, we gingen pas om half 10 eten. Eerst dus ook nog even heerlijk gebadderd, de douche had een heerlijke, gelijk warme straal!

We waren wat eerder beneden voor het ontbijt, maar echt om precies half 10 mochten we naar binnen om te ontbijten. Lekker ontbijt met scrambled eggs met champignonnetjes en ham. Dit hadden we allebei en Dirk had pancakes na en ik Griekse yoghurt met granola en vruchtenjam.

Daarna zijn we naar de kamer gegaan. We gaan nu zaterdag met de boot terug en komen dan zondagavond laat thuis. Voor een hotel voor de andere 2 dagen zijn we nog aan het kijken.

Vandaag eerst maar even lekker de stad ingegaan. We hebben een buskaart gekocht en nemen een dubbeldekker naar het centrum. Daar stapten we bij onze hop on- hop off bus in. Ook een dubbeldekker en wij lekker naar het bovenste gedeelte. Konden alleen niet gelijk achter het voorraam zitten. Zo gauw die plekken vrijkomen, gaan wij er zitten. Zit je een beetje uit de wind. Het is wel mooi weer, maar er staat ook een aardige bries en zo bovenop komt dat stevig aan. Ik ben al wat verkouden, meest hoesten, daar weet de hele verdieping inmiddels al wel vanaf. De kamers zijn nogal gehorig. Met de bus hebben we de hele tour gemaakt en alles bekeken en uitgezocht wat we willen gaan zien. We zijn hier nu langer, dan kun je ook rustig aandoen. Eerst zijn we naar het Trinity College gegaan. In de universiteitsbibliotheek willen we The Book of Kells gaan bekijken. Het is het oudste boek over de geschiedenis van Ierland. Er is daar een speciale rondleiding voor en die duurt nogal lang, dit gaan we morgen of overmorgen doen als we er wat eerder zijn.

Daarna hebben we eerst iets gedronken, ik een witte chocolademelk en Dirk een megabak koffie. Daarna zijn we naar het Irish Whisky Museum gegaan. Hier kregen we een rondleiding door iemand die er erg veel plezier inhad om het te doen, heel leuk. Na de rondleiding was het whisky proeven. We kregen 4 glaasjes met verschillende soorten en sterkten whisky. Ik vind dat over het algemeen wel lekker, maar nu was er 1 bij die heel lekker smaakte. We kregen een glaasje mee als aandenken.

Daarna gelijk van de kroeg de kerk binnen. We zijn de ChristChurch Cathedral gaan bekijken. Erg mooi en indrukwekkend hoe ze dat in de vroegere eeuwen allemaal gebouwd hebben. Er begon achterin een avondgebedsdienst en toen hadden we eigenlijk alles wel gezien en zijn we naar buiten gegaan.

Daarna hebben we wat gedronken in The Beer Temple. Heel leuk zaakje. Toen zijn we weer naar de bushalte gelopen om ‘onze’ bus op te zoeken. Dat was niet zo moeilijk. Het was wel spitsuur toen we instapten en je moet respect hebben voor die buschauffeurs. Met die grote dubbeldekkers rijden ze door het drukke verkeer. 10 bussen op 1 kruispunt en allemaal verschillende kanten op, een kunst hoor!

Eerst naar een apotheek geweest voor een hoestdrank en strepsils.

We zijn tot vlakbij het hotel gereden en toen hebben we gegeten in hetzelfde restaurantje van gisteren. Ze kenden ons nog en wisten nog wat we gedronken hadden. Heerlijk gegeten!!

Toen we weggingen, vroegen ze of we morgen weer kwamen. Dat niet want dan zitten we ergens anders en gaan we daar iets opzoeken.