Dag 9: Ring of Kerry - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 9: Ring of Kerry - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 9: Ring of Kerry

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

28 Mei 2024 | Ierland, Killarney

Vannacht heerlijk geslapen en lekker gedoucht. Toen we beneden kwamen voor het ontbijt, waren we de laatsten. Alles werd vers klaargemaakt en we hadden eigengemaakt brood.

Na het ontbijt hebben we de auto opgezocht om de Ring van Kerry te rijden. Dit is een route van 179 km die begint in Killarney, waar we nu zitten en gaat dan naar de kust en gaat volgt dan de kustlijn en tussentijds kun je verschillende stops maken bij mooie uitzichtpunten.

Eerst gingen we naar een waterval, Torc Waterfall. Het was even klimmen, maar dan zag je ook iets heel moois. Een mooie brede waterval die naar beneden kletterde.

Daarna zijn we naar Moll’s Gap gereden, dit was een bergtop in de vorm van een molshoop. Iets minder interessant. Gauw doorgereden naar Staigue Fort, dit is een ruïne van een fort nu nog bestaande uit een ringvormige stenen muur. Het komt uit de ijzertijd en was een verdedigingsbolwerk van een koning uit die tijd. Je kon op de muur klimmen en dan had je een mooi uitzicht.

Daarna hebben we wat gegeten in Caherdaniël.Een klein restaurantje en wij ons ‘ vaste’ recept: koffie, chocomelk en deze keer hadden we allebei een tosti, er zat nu ook nog rode ui in de tosti, erg lekker, met nog een bakje frites en salade, echt een hele maaltijd.

Daarna zijn we verder gereden naar de Kerry Cliffs, hier was het echt schitterend. We moesten een stuk klimmen tot we boven op de rotsen stonden, maar daar had je een geweldig uitzicht over de zee die tegen de rotsen spoelde met een groot geweld.

Het was er prachtig!! Het waaide flink daarboven en toen begon het het ook zachtjes te regenen, zijn we teruggegaan naar de auto. Zijn we weer verder gereden, onderweg hebben we nog iets gedronken en toen zijn we naar Rossbeigh Beach gegaan, dit is een stukje strand met daarachter allemaal stenen, roze, blauwe, groene en grijze, allemaal verschilde grotes van grote keien tot kleine stenen. Het was daar ook prachtig, de zon kwam er weer een beetje door, helemaal niet verkeerd.

Daarna zijn we terug gereden naar onze b[e-38]b. Het ging niet zo snel, want ook Ierland kent z’n spitsuur.

Hier aangekomen heb ik telefonisch een reservering bij een restaurant in de buurt gemaakt.

Eerst nog even lekker gezeten en ons wat opgefrist en daarna naar het restaurant gelopen.

Ik heb weer een andere cocktail uitgeprobeerd: Wild Atlantic Way dit is wodka met blue curaçao en tonic, erg lekker! Dirk had een pint lager.

Het eten was heerlijk en veel, we hadden geen plek meer voor een toetje.

Zijn we rustig naar de kamer gelopen en drinken hier nu een bakje koffie. Zo meteen nog even lezen en de plannen voor morgen maken. Het was een prachtige dag vandaag!!

• 28 Mei 2024 - 23:15

Conny :

Jeetje dien wat klinkt dit allemaal als een geweldige reis!!en de foto's bewijzen dat ook