Dag 8: Rit naar Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 8: Rit naar Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 8: Rit naar Killarney

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

27 Mei 2024 | Ierland, Killarney

Het was mooi weer vanmorgen toen we naar het hotel liepen om te ontbijten. Dit keer namen we allebei een little breakfast. Hier zat geen black[e-38]white pudding bij en geen witte bonen in tomatensaus. Met een lekkere bak koffie en een glaasje jus en als afsluiter een bakje met vruchtjes voor de vitamientjes, konden we er weer tegen voor vandaag.

Boven gauw de laatste dingetjes ingepakt en na het uitchecken zijn we aan de rit gegaan. Killarney is niet erg ver van Kinsale, dus nemen we de toeristische route en bekijken verschillende leuke dingen onderweg. Eerst gingen we naar Ballynacarriga castle.(echt iers) Het was uit de 16e eeuw en was vroeger een kasteel met 4 torens aan de hoeken en was ter verdediging van het achterland. Nu is er nog een ruïne van 1 toren over. We zijn er naartoe geklommen, maar je kon er ook niet in komen, beetje jammer.

Daarna gingen we een waterval opzoeken, the Mare’s Tail Waterfall. Hier konden we niet dichtbij komen , omdat we dan over privé terrein moesten. We hebben het wel uit de verte gezien, maar het was niet een hele grote waterval.

Het begint om ons heen steeds heuvelachtiger te worden. We gingen nu op zoek naar de Adea Pier.

Dit stak uit in de Kinamar Baai. Via een supersmal weggetje, echt een 1auto weggetje, waar je toch nog gewoon 80km mag en waar je je ergens moet verstoppen in de bosjesberm ,als er een tractor tegemoet komt, kwamen we op een soort stenen strandje. Hier wat rondgekeken en toen zijn we verder gegaan.

Ik zei dat we gisteren iets prachtigs hadden gezien, maar wat we vandaag allemaal hebben gezien is echt helemaal supermooi. We zijn nu van het echt heuvelige platteland in de Ierse bergen gekomen. Hier heb je verspreid tegen de bergen huizen liggen en overal lopen koeien en schapen los over de bergvlaktes. Noorwegen was heel mooi ,maar Ierland is zeker zo mooi, zo niet mooier!!

Prachtige wilde natuur hier, kale bergen, dan weer bossen, meertjes tussen de bergen, echt schitterend. Het is haast niet te beschrijven, zo mooi.

We hadden natuurlijk ook heel mooi weer, af en toe een paar spetters en verder de hele tijd zon. Het is niet warm, het schommelt rond de 14/15 graden, maar is heerlijk rijden zo.

We hebben onderweg wat gedronken en iets gegeten. Ik een tosti, op Ierse wijze met ham, kaas en tomaat geroosterd en Dirk warme wraps.

Daarna zijn we doorgereden naar Killarney, onderweg nog een paar keer gestopt, omdat het er zo schitterend is.

Hier aangekomen werden we hartelijk welkom geheten door de eigenaar.

Wij de spulletjes naar de kamer gebracht en toen zijn we naar het stadje gelopen. Echt een toeristenstadje. Het was na 6u en nog heel druk op straat. We hadden van de eigenaar allemaal adressen gekregen waar je goed kon eten en waar je echt even moest gaan kijken.

We hebben wat door de Mainstreet gelopen en een visrestaurantje opgezocht. Het was binnen zo vol dat we alleen buiten konden eten. Het was lekker weer en we zaten onder een luifel. Heerlijk gegeten, ik Atlantische prawns en Dirk een zalmstuk.

Daarna zijn we langzaam weer naar de b[e-38]b gelopen en hebben hier een bakkie koffie genomen.

Zo nog even lekker onderuit zitten en nog wat lezen.