Dag 6 naar Kinsale - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 6 naar Kinsale - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 6 naar Kinsale

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

25 Mei 2024 | Ierland, Kinsale

Vandaag was het wisselen van plaats. Gisteravond had ik alles al aardig ingepakt, zodat we vanmorgen rustig aan konden doen.

Tot 8u geslapen als een marmotje en daarna lekker gedoucht. Beneden zijn we gaan ontbijten.

We hadden allebei hetzelfde besteld als gisterochtend. De koffie was klaar en we hebben allebei een bak genomen. Bakkie kennen ze hier niet, de koppen hebben aardig de afmetingen van die van Sanne en Robin, echt een bak dus.

Na het ontbijt de laatste toiletspullen ingepakt en de auto ingeladen. Afscheid genomen van het gastgezin en toen konden we gaan rijden. Het was lekker vroeg, voor 10u. Vandaag is een lange rit van ongeveer 4u.

Het was heerlijk zonnig weer en de omgeving prachtig.

We reden door de heuvels op en neer met redelijke bergen op de achtergrond. Dan reden we weer door het platteland. Aan alle kanten schapen, witte, gitzwarte en witte met een zwarte kop.

Ook alle soorten koeien hebben ze hier, de zwartbonte zoals wij ze kennen, maar ook grote gitzwarte en cognackleurige heel groot en geen dikbil. Verder lopen er hier heel veel paarden te grazen.

Toen we ongeveer op de helft waren, begon de zon achter de wolken te kruipen en het werd steeds donkerder en op een gegeven moment begon het te regenen. Echte plensbui.

We hadden eigenlijk wel trek in een bakkie, maar er waren niet zoveel koffietentjes langs de weg.

Eindelijk hadden we er eentje gevonden.

Lekkere koffie en warme chocomelk met een lemon muffin, heerlijk. Intussen hoosde het, dus hebben we nog een rondje genomen zonder muffin.

Toen het een beetje droger werd zijn we verder gegaan.

Onderweg zijn we er niet uit geweest om dingen te bekijken eenvoudig omdat het nogal nat was. Toen we vlakbij Kinsale kwamen was het redelijk droog en gingen we naar Nohoval Cove. Dit is een kloof in de rotsen waar het zeewater inkomt met grote golven omdat het niet verder kan. Een schitterend gezicht en donderend geweld, heel erg mooi. Het begon weer meer te regenen dus wij weer over het stenen paadje teruggelopen. Zien we opeens een auto heel hard wegrijden. Raar want wij stonden aan een doodlopend stuk weg. Komen we bij de auto zit mijn deur helemaal onder de modder en gras. Kijken we beter zien we dat iemand geprobeerd heeft het raampje in te trappen/slaan om in te breken.Allemaal krassen op het glas. Het was niet gelukt gelukkig, we waren net op tijd terug.

Foto’s gemaakt voor de verzekering. Het was alleen het raam de deur is verder niet beschadigd. Morgen als het droog is nog een keer goed kijken.

Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel in Kinsale. Dat was gemakkelijk te vinden, alleen een parkeerplek was een ramp. Het was slecht weer en zaterdagmiddag, dus iedereen is met de auto boodschappen doen. Uiteindelijk hebben we bij de Centra supermarkt op het parkeerterrein ongeveer 5min lopen van het hotel de auto geparkeerd. Ingecheckt en de kamer opgezocht, die weer heel mooi is.

Toen het een beetje droog was nog wat spullen uit auto gehaald en watboodschapjes gedaan.

Vanavond hebben we hier in het hotel een tafel besproken voor het diner.

Daarna gaan we denk ik lekker onderuit boekje lezen.

Intussen stort het hier. De mensen schuilen onder de luifels van de pub tegenover.

Zo, heerlijk gegeten in het hotel. Samen hadden we 6 oesters uit Oesterhaven hier vlakbij. Hele lekkere grote! Daarnabeide een heerlijke romige soep met vis en groente. Dirk had daarna een

surf [e-38] turf en ik had monkfish(zeeduivel) met prawns in een thaise currysaus met rijst. Erg lekker.

Ik heb French75 gedronken, dat is een cocktail van champagne, gin en lemon. Viel zo ook heel goed in de smaak dat ik nog een tweede genomen heb. Dirk had een pint Heineken.

Nu zitten we boven op de kamer en drinken een bakkie.

Ga zo lekker lezen. Dirk is daar al mee begonnen.

• 26 Mei 2024 - 12:48

Ria :

Mooie natuur daar. Maar dus ook krimi's helaas.

• 26 Mei 2024 - 23:54

Conny :

gelukkig is heet inbreken niet gelukt!!

Je achrrikt je roch rot!

• 27 Mei 2024 - 00:01

Tineke:

Zo dat is balen van de auto zeg , niet leuk , beetje jammer