Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Rathdrum, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Rathdrum, Ierland van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Diny en Dirk

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

23 Mei 2024 | Ierland, Rathdrum

Dit is een verslag van 2 dagen. Op de boot gisteren had ik geen wifi, kon dus niets versturen. Gisteren hadden we een reisdag naar de boot. De rit ernaartoe verliep prima. In Cherbourg was het even zoeken voor we de goede terminal hadden. We kwamen makkelijk door de paspoortcontrole en kregen gelijk onze keycards voor de hut. Dan begint het wachten tot je op de boot kunt gaan rijden, ruim 1,5u. Het was mooi weer en je kon langs de haven lopen en naar de ferries kijken. Er waren er van verschillende maatschappijen, die allemaal naar Ierland voeren.

Eindelijk kwam er schot in de zaak en konden we op de boot rijden. Gauw ons koffertje uit de auto gehaald en de hut opgezocht. Helemaal aan het einde van een lange gang. Het was op het 9e dek en dat begon met nr 9100, wij hadden 9182 helemaal aan het einde van een lange gang. Onze hut lag precies recht op het einde van de gang. We hadden een schitterend uitzicht op zee!!

Daarna zijn we alles gaan verkennen en zijn we even in de shop geweest, nog vreselijk duur!

Dirk had een voucher voor de clublounge geregeld en hier konden we gratis eten en alcoholvrij drinken nemen.

Je had een prachtig uitzicht over de zee.

Hier hebben we veel gezeten. Alleen eigenlijk even naar een restaurant geweest om iets warms te eten.

In een heerlijk gemakkelijke stoel in de lounge nog even wat gelezen en toen in onze hut lekker het bed opgezocht. Het schip deinde af en toe flink, daar kun je heerlijk op slapen.

1 keer werd ik wakker midden in de nacht en toen ging het schip van koers veranderen of zo iets, het was net of je over een hoge, heel lange rammelstrook ging, zo ging het heen en weer. De vrachtwagens die onder ons dek stonden schoten bijna los. Later ben ik weer lekker ingeslapen, tot ik naar het toilet moest. Dat werkt net als een vliegtuigtoilet, Dirk gelijk wakker…

Vanmorgen rustig wakker geworden en gedoucht en daarna ontbijt gegeten in het restaurant. Toen in de hut de spullen bij elkaar gezocht en nog even gelezen tot we naar het autodek konden gaan. De auto opgezocht en ingeladen en dan wachten tot het schip aanmeerde en we aan de rit konden. Het is nu opletten, want we moeten links rijden.

Het ging heel goed, zolang er iemand voor je rijdt is het simpel, ben je alleen op de weg is het nog even goed nadenken. Het is wel heel raar als iemand je tegemoet komt aan de ‘verkeerde’ kant.

We zijn Dublin uitgereden en hebben nog bij de zee gekeken naar een vuurtoren. Hier was ook een badgelegenheid alleen voor mannen! Heel simpeltjes.

In een koffiebarretje hebben we wat gedronken en een paar lekkere warme wraps gegeten, we kregen trek.

Onderweg nog een heerlijk softijsje gegeten en toen hebben we Rathdrum opgezocht waar onze b[e-38]b is.

Heel gezellig met een grote tuin en huiskamer waar we ook gebruik van mogen maken. We hebben een mooie kamer met badkamer.

De spulletjes uitgepakt en even zitten bekijken wat we morgen gaan doen. Daarna hebben we een restaurantje iets verderop in de straat opgezocht en heerlijk gegeten. Dirk had iets zwarts wat er niet erg appetijtelijk uitzag. Linguini met inktvis en grote garnalen. Alles was zwart van de inkt. Het smaakte wel erg lekker.

Nu zitten we boven wat uit te buiken.

• 23 Mei 2024 - 23:02

Conny :

Heerlijk om jullie berichtjes te lezen!!

Die pasta ziet er bijzonder uit[e-1f609]

Welterusten voor straks

• 24 Mei 2024 - 10:16

Tineke:

Mooi uitzicht op de boot zeg , veel plezier vandaag, ik kijk uit naar het volgende verslag

• 26 Mei 2024 - 12:44

Ria :