Dag 2 naar Honfleur - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu Dag 2 naar Honfleur - Reisverslag uit Honfleur, Frankrijk van Diny en Dirk van der Poel - WaarBenJij.nu

Dag 2 naar Honfleur

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny en Dirk

21 Mei 2024 | Frankrijk, Honfleur

Gisteravond heerlijk gegeten in het restaurant van het hotel. Na het eten hadden we het wel een beetje gehad en zijn we naar de kamer gegaan. Daar hebben we een bakkie koffie genomen en zijn gaan lezen. Al gauw was ik uitgeteld en ben lekker gaan slapen in ons supergrote bed.We hebben gekeken en het is zeker 2m bij 2.20m. We kwamen elkaar ook niet tegen.

Vanmorgen eerst gedoucht en daarna een lekker ontbijt beneden in het restaurant.

De koffers ingepakt en bij de receptie uitgecheckt. We gingen weer om 10.15u rijden. Het was somber buiten en het spetterde af en toe, soms iets harder. Het begin was druilerig.

We zijn naar Le Tremont gereden aan de kust en zijn naar de haven gelopen. Daar zagen we een grote zeehond in het water. Het zijn hier de krijtrotsen langs de kust, heel mooi. Het was gelukkig droog en we zijn het stadje ingelopen om ergens iets te drinken. Hadden we iets gevonden en koffie besteld, moesten we snel zijn, want over 10 minuten ging het dicht. Net genoeg tijd voor een bakkie en een wc bezoekje. We zijn nog een stukje verder gelopen en toen we terugliepen naar de auto was het zaakje al dicht.

Verder ging het richting Honfleur. Onderweg zagen we plaatsen waar we vorig jaar ook met de camper geweest zijn.

We zijn ook weer over de Pont de Normandygegaan, de brug over de Seine, die is toch wel erg hoog als je ervoor staat.

Toen we in Honfleur aankwamen, vonden we het hotel midden in het centrum. We konden snel de koffers uit de auto halen, daarna ging Dirk de auto ergens verderop naar een parkeerplaats brengen, die we gelukkig van te voren al gereserveerd hadden.

Ik ben intussen met iemand van het hotel met de koffers naar de kamer gegaan. Die is in een ander gedeelte van het hotel in een gebouw achter het hoofdgebouw. We zitten helemaal bovenin, 2 steile trappen omhoog. We hebben dan ook een kamer, nou zeg maar rustig een soort appartement. Een kamer met slaapkamer en apart toilet en een aparte douche. We zitten gelijk onder de nok, daar zitten duiven op het dak, heel gezellig.

Aan de overkant van de straat staat een kerk met een goedwerkende kerkklok…..

Toen we de spullen hadden uitgepakt, zijn we het stadje ingelopen. Het is een vissersplaatsje. Er is een haventje met nu vooral jachten en luxe zeilschepen.

In heel het centrum rond de haven zijn allemaal winkeltjes en restaurantjes en heel veel terrasjes, erg gezellig!

We hebben wat gedronken, Dirk een bier en ik een Hugo Spritz, erg lekker..

Daarna zijn we verder rondgelopen en wilden we de kerk bekijken. Daar hingen buiten allemaal vlaggen. Toen we binnenkwamen, hing de hele kerk ook vol met vlaggen. We zijn toen weer naar buiten gegaan, je kon toch haast niets zien. Later heb ik in het hotel gevraagd waarom dat was en die zeiden dat we net te laat waren. Op 1ste en 2de Pinksterdag worden de vissers en de vissersboten gezegend, zodat ze een goede vangst krijgen dit jaar. Vandaar de vlaggen, het was een groot feest geweest.

Vanavond hebben we lekker gegeten in het restaurant van het hotel. Nu zitten we uit te buiken op de kamer. Zo nog even lezen en dan slapen. Morgen gaan we naar de boot. Ben heel benieuwd.

• 22 Mei 2024 - 08:16

Tineke:

Klinkt weer allemaal leuk en dit keer een volwassen drankje dien hihi, veel plezier vandaag

• 26 Mei 2024 - 12:42

Ria :