Vijfde vakantiedag - Reisverslag uit Vierville-sur-Mer, Frankrijk van Diny van der Poel - WaarBenJij.nu Vijfde vakantiedag - Reisverslag uit Vierville-sur-Mer, Frankrijk van Diny van der Poel - WaarBenJij.nu

Vijfde vakantiedag

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny

29 Mei 2023 | Frankrijk, Vierville-sur-Mer

Zo vandaag weer een verslag van wat we hebben gedaan. Gisteren lukte het niet, want er was geen internetverbinding op de camping. We hadden toen ook een relaxdag en hebben lekker voor de camper in het zonnetje gezeten. ‘s Avonds heb ik Dirk ingemaakt met Triominos!!!

Vanmorgen zijn we heel rustig op weg gegaan. Eerst kwamen we in Cabourg. Dat is een chique oude strandplaats, goed te vergelijken met Scheveningen bij ons. Het heeft ook een Grande Hotel en een ouderwets Casino. Verder heel veel winkeltjes. Hier is 2e Pinksterdag ook een vrije dag en het was heel druk op straat en op het strand.

Daarna zijn wel verder gereden over binnenweggetjes, soms zagen we de zee en daarna reden we door kleine dorpjes onder de bomen door. Overal daar was het heel rustig. Soms kwamen we op zo’n smal weggetje zo’n grote tractor tegen en dan is het wel eens wat passen en meten om elkaar te passeren.

Toen kwamen we bij het plaatsje Courseulles-sur-Mer. Hier ligt Juno Beach, het strand waar de Canadese invasie op 6 juni 1944 was. Na wat gezoek voor een camperparkeerplaats zijn we naar het strand gelopen. Hier konden we niet op, want je werd compleet gezandstraald. Er staat windkracht 5 no en het zand waait je letterlijk om de oren. Toen zijn we langs de andere kant naar de herdenkingsmonumenten gelopen. Mei en juni zijn speciale herdenkingsmaanden hier. Buiten waren verschillende plaquettes met de geschiedenis van de invasie

en er was een tentoonstelling binnen. Veel Amerikanen waren er. We hebben bij de souvenirs rondgekeken en zijn we weer naar de camper gegaan. Morgen gaan we naar Omaha Beach.

Onze camping is niet ver van hier en we waren nu lekker op tijd.

We hebben een heerlijk grote plek voor de camper boven op de rotsen. Ook hier waait het heel hard en het is geen weer om buiten te zitten, ook al schijnt de zon volop. We zijn de omgeving gaan verkennen, nadat we de camper hadden geïnstalleerd. Vanuit de camper kun je de Atlantische Oceaan zien! We zijn naar het uiterste puntje van de camping gelopen en van hieruit heb je een schitterend uitzicht!

We zijn naar beneden gelopen, het was erg steil! Beneden zijn we over de pier tot boven de golven gelopen. Heel veel golven!!

Vanavond hebben we in het campingrestaurant gegeten, errug lekker!! Ik heb Calvados gedronken. Dat wordt hier gemaakt en dat kende ik nog niet….nu wel, aardig sterk.

Nu zitten we aan een bakkie koffie en gaan straks bekijken wat we morgen gaan doen. Het waait zo hard dat de camper heen en weer beweegt. Worden we straks lekker in slaap geschut….

Ik heb vandaag bijna 17000 stappen gezet, dat is ruim 13 km.

Als de wind het toelaat willen we morgen gaan fietsen.

• 30 Mei 2023 - 02:56

Piet:

Geniet er maar lekker van.

• 30 Mei 2023 - 07:08

Tineke:

Mooie foto's zeg en die wind is bizar he zo hard , lijkt me ook wel spannend zo op die rots [e-1f917]geniet er nog lekker van

• 30 Mei 2023 - 08:33

Pa En Ma:

Mooie foto.s hoor en je ziet heel veel aparte dingen he dat zie je niet als je naar een hotelletje gaat mooi hoor veel plezier xxx