De derde vakantiedag - Reisverslag uit Fiquefleur-Équainville, Frankrijk van Diny van der Poel - WaarBenJij.nu De derde vakantiedag - Reisverslag uit Fiquefleur-Équainville, Frankrijk van Diny van der Poel - WaarBenJij.nu

De derde vakantiedag

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny

27 Mei 2023 | Frankrijk, Fiquefleur-Équainville

Weer een stralende dag vanmorgen, strakblauwe lucht en lekker zonnetje!

Na weer een heerlijk nachtje slapen, gingen we vanmorgen weer verkassen naar een andere camping. Alles moest weer goed op z’n plekje liggen, want er mag onderweg niets gaan schuiven of naar beneden kieperen.

Na de laatste koffie zijn we op weg gegaan. We hebben een hele mooie route langs de kust. In de auto bovenop de heuvels rijdend, kun je de Atlantische Oceaan zien en soms de krijtrotsen. Het is schitterend met de zon erop.

We kwamen weer door allerlei kleine dorpjes en stadjes. Hele mooie huizen en kasteeltjes hebben ze hier en vooral veel hele grote kerken. We zijn gestopt in Fécamp om te tanken en daar was ook markt. Eerst hebben we wat gedronken en daarna zijn we over de markt gelopen. Dat was niet veel bijzonders, tassen en veel schoenen en kleding en een beetje groente en fruit.

We zijn weer teruggegaan naar de camper en zijn verder gereden. We wilden naar Etretat, een plaatsje aan de kust waar de krijtrotsen op z’n mooist zijn, zeggen ze. Ook hier is het Pinksterweekend en half Frankrijk had ook het idee om die rotsen te bekijken en naar het strand te gaan. Het was niet normaal zo druk het was. Je kon nergens parkeren en mensen hadden hun auto’s in weilanden geparkeerd wel een kilometer van het dorpje en ze liepen in een lange slang naar het strand. Daar hadden we niet zoveel zin in en zijn doorgereden.

We moesten over de Pont de Normandie, dat is een lange brug over de Seine. Hij is ruim 2km lang en heeft 2 peilers. Dit is vlakbij Honfleur, de plaats waar we in de buurt een camping hebben uitgezocht.

Eerst moesten we nog boodschappen doen. We hebben een hele goede koelkast in de camper, maar die is niet zo groot en veel kastruimte is er ook niet over, zodat we om de paar dagen eten moeten halen.Bij de Aldi kun je alles krijgen, dus we waren snel klaar.

Toen doorgereden naar de camping in Fiquefleur-Egainville een klein dorpje iets verder dan Honfleur, want daar waren de campings al vol.

Dit is een hele mooie schone camping met erg ruime plaatsen voor de camper. We blijven hier 2 nachten.

We hebben vanavond voor het eerst buiten gegeten. Andere dagen was het wel mooi weer, maar stond er aardig wat wind. Hier niet en ik heb vanmiddag dan ook lekker in hempie en korte broek zitten zonnen.

Morgen doen we lekker rustig aan, de buurt wat verkennen misschien en lekker van het mooie weer genieten.

• 27 Mei 2023 - 21:33

Conny :

Heerlijk..zo rondtoeren..je ziet echt van alles!geniet even van de rustdag morgen!

• 27 Mei 2023 - 21:40

Patricia :

Klinkt allemaal erg leuk en mooi. En wat een brug zeg!

En wat een leuke verslagen [e-1f60a]

• 27 Mei 2023 - 23:04

Piet:

Zo te zien, vermaken jullie je wel daar

• 27 Mei 2023 - 23:04

• 27 Mei 2023 - 23:05

Piet:

Zo te zien vermaken jullie je prima daar.

Mooie omgeving en mooi weer.

• 28 Mei 2023 - 10:52

Ria:

Wat een mooie reis tot nu toe, een hele belevenis met een camper. Geniet ervan!!

• 28 Mei 2023 - 11:55

Pa En Maomaatj3: