Tweede dag Campervakantie - Reisverslag uit Veules-les-Roses, Frankrijk van Diny van der Poel - WaarBenJij.nu Tweede dag Campervakantie - Reisverslag uit Veules-les-Roses, Frankrijk van Diny van der Poel - WaarBenJij.nu

Tweede dag Campervakantie

Door: Diny

Blijf op de hoogte en volg Diny

26 Mei 2023 | Frankrijk, Veules-les-Roses

Ons eerste nachtje in de camper is heel goed bevallen. Ik heb geslapen als een marmot, zoals gewoonlijk, Dirk had ook goed geslapen, was alleen wat vroeg wakker. De bedden zijn goedgekeurd! Nadat ik was opgestaan, wilden we gaan ontbijten.De eitjes kookten en de airfryer stond aan om de broodjes af te bakken, de koffie liep door, maar toen ging het mis. Teveel elektrische apparaten, de stroom sloeg eruit. Dirk het weer gemaakt en daarna ging het goed. Even opletten de volgende keer. Na het ontbijt en het opruimen, heeft Dirk de wc tank leeggegooid en hebben we water getankt en zijn we aan de rit gegaan.

We waren al snel België uit en zijn via allemaal binnenwegen naar Duinkerken gereden. Dirk kon de camper goed parkeren, vlak bij het strand. We zijn de boulevard opgelopen. Het was er erg stil, je kunt zien dat het nog niet echt vakantieseizoen is. We hebben een bakkie koffie gedronken met een appeltaartje met ijs erop en zijn toen teruggegaan naar de camper, want we hebben nog een flinke reis te gaan. Gisteren heeft Dirk een camping gereserveerd in Veules-les-Roses.

We rijden over binnenwegen, dan zie je iets van de omgeving . Het is hier heuvelachtig en de wegen zijn niet altijd even goed, af en toe rammelde alles in de camper. We zijn door veel kleine dorpjes gekomen en hebben onderweg nog iets gedronken. Ook Frankrijk kent spitsuur, want het werd steeds drukker op de weg. Uiteindelijk kwamen we bij onze camping. Het ligt boven op een heuvel en je hebt hier een prachtig uitzicht op de zee.

Na het installeren van de camper op ons plekje, zijn we richting zee gelopen. Boven op de heuvel had je een herdenkingssteen voor de omgekomen soldaten uit de WO2 en een kanon van de boot waarmee de Engelse soldaten hier aankwamen. Toen zijn we naar beneden gelopen naar het strand. Dat was schitterend! Krijtrotsen en flinke golven. We hebben nog wat foto’s gemaakt en zijn daarna weer naar boven geklommen naar de camping.

We gaan al echt op de Fransen lijken, we eten nu op vakantie ook rond 8u.

Na het eten en afwassen ga ik zo weer even lekker onderuit met m’n boek. Dirk is op zoek naar onze volgende camping.

• 26 Mei 2023 - 22:45

Dirk:

Leuke dag, veel gereden, mooie natuur en prachtige huizen, en samen([e-1f44d])nog een flink stuk gelopen naar het strand en de krijtrotsen op en afgeklommen.

• 26 Mei 2023 - 22:46

Tineke:

Mooie foto's zeg

• 27 Mei 2023 - 08:09

Patricia :

[e-1f929]

• 27 Mei 2023 - 10:01

Jessica :

Onwijs mooi om te zien, geniet ervan

• 27 Mei 2023 - 10:06

Pa En Ma:

Fijn dat het zo goed gaat je zulke mooie dingen ziet onderweg he en dini jij ben je beroep als schrijfstet mis gelopen want het is echt goed geschreven nou ik hoopdat je vandaag weer zo.n fijne dag heb

Groetjes

• 27 Mei 2023 - 12:11